söndag, oktober 4

Smink och blogg tips!

Ska tipsa om en sminkblogg nu. Det var Liselotte som tipsade mig om denna för flera veckor sedan men fastnade inte just då, men nu tycker jag mycket om denna blogg! Hon är så inspirerande och duktig.


Det hon berättar i videon visste jag redan, men jag ska börja ta upp min concealer med något annat istället för att kleta direkt med fingrarna i burken. Så tack för det tipset!

Det jag inte gillar är att hon drar/gnuggar in concealern under ögonen istället för att dutta. Hunden kring ögonen är väldigt känslig och jag tycker att concealer lägger sig bättre om man duttar och gnuggar in lite lite (jag använder fingrarna eftersom concealern liksom smälter in bättre av fingrarnas värme). Fast det är väl en smaksak då min hud är torr och det känns bättre så.




Här är två bilder som visar väldigt tydligt hur man kan skugga och ljusa upp ansiktet (Shading och highlighting)
Se hur platt hennes ansikte ser ut utan skuggor och ljusa partier, testa själv och jämför!

Jag AVSKYR när folk inte kan sminka sig. Jag tål bara inte det. Speciellt om de har fel nyans av foundation och dessutom kladdat en kaka på fejjan. Då vill jag bara gå fram till personen och tipsa om dittan och dattan men så kan man ju inte göra :P
Ska nog börja sminka mig igen! (fast det känns inte så roligt längre eftersom jag fått så jäkla dålig hy av stress)

3 kommentarer:

  1. Svar: Jaa precis det har du rätt i!

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips med ansiktetsbilden :)

    SvaraRadera
  3. Intressant! Man visste ju det mesta förstås, men en foundationpensel ska jag nog skaffa :)

    SvaraRadera