tisdag, oktober 27

Middag/filmkväll hos mamma

bortsch
Vi lagade en enkel bortschsoppa och åt den med en klick créme fraiche.

kisse
Kisse höll oss sällskap medan vi lagade mat.

kisse2
apple
Efter middagen gick vi en promenad och när vi kom hem gjorde jag en äppelpaj av dessa gigantiska äpplen.

paj2
Eftersom det var gigantiska äpplen så tog jag en gigantisk form till.

paj3
Jag tror jag minsann har snöat in mig i äpplen med glass.

rosemarysbaby2
Sedan kröp vi ner i min säng och åt pajen med vaniljglass och såg rysar-klassikern Rosemarys Baby. Jag läste boken för länge sen och jag tycker filmen återspeglar boken väldigt bra. Filmen är nästan tre timmar lång och den lämnar efter sig en obehaglig känsla. Precis som det ska vara när man sett en rysare. Se den!

7 kommentarer:

  1. Det är ju den enda rysaren jag kan gilla. Hoppade till lite när jag såg Lars von triers Antichrist i somras ifs. Du måste kolla Bound, de e den sexiaste filmen i mitt minne. Fin katt ju.

    SvaraRadera
  2. Mums med äppelpaj! Det var det länge sen jag åt=)

    SvaraRadera
  3. Svar:
    Aha, vad synd! De är ju så fina :)

    SvaraRadera
  4. Åh, jag måste käka äppelpaj i helgen... Fy tusan vad gott. :) Förstår om du snöat in på det!

    SvaraRadera
  5. Aah äppelpaj! Smarrigt värre=)

    SvaraRadera
  6. Jag måste hyra Rosemary's baby idag bara för det! Tusen år sedan <3! Extas!

    SvaraRadera
  7. Kattbilderna är underbara!

    SvaraRadera